Senin, 09 April 2012

Malaysia

Tak Percaya, Kecewa, Tak Suka

Tajuk entri sudah cukup untuk gambarkan perasaan saye sekarang ni. Ye! Saye kecewa. Saye kecewa dengan sikap sesetengah lelaki. Saye hairan kenapa orang perempuan terlalu mudah untuk mempercayai orang lelaki. Saye bukan berat sebelah. Tapi, saye menulis berdasarkan pengalaman. Boleh dikatakan ramai
kawan2 saye yang bermadu kasih sekarang. Bagi saye, itu adalah hak mereka. Keinginan manusia memang sukar nak ditahan. Terpulanglah pada masing-masing bagaimana nak uruskan sesuatu hubungan dengan baik.

Namun, ia menjadi masalah saye bila hubungan cinta mereka terputus tengah jalan. Kenapa? Bukan saye ni nak menjaga tepi kain orang tapi ape yang pasti kawan2 perempuan ni akan datang mengadu dekat saye. Antara sebab2 die, kecewa sebab ditinggalkan, kecewa sebab kekasih hati ade perempuan lain, kecewa itu dan ini. Sejujurnye saye tak kisah kalau kawan2 nak ceritakan masalah pada saye. Saye suke dengar. Jauh sekali untuk meluat atau menyampah. Bagi saye hidup di dunia perlukan masalah. Tak kisahlah masalah peribadi atau individu lain. Penting untuk kita ambil iktibar. Mesti akan ade yang fikir, buat apelah nak kecewa sangat. Korang mesti tahukan perempuan ni 9 nafsunye. Emosi lebih. Minah hardcore pun kalau bercinta, paling kurang mesti menangis satu hari. Kalau yang jiwa bak kaca tu mau berhari-hari berderai air mata.

Kalau perempuan susah ditafsir, lelaki lagi payah untuk ditafsir. Saye tak faham kenapa lelaki suke jalinkan hubungan padahal die tak boleh setia. Dah banyak orang menulis yang sememangnya perempuan itu sangat setia dalam menjalinkan hubungan. Kalau dah tahu tak boleh nak setia, tak payah sibuk nak bercinta sebelum kahwin. Cukuplah sekadar berkawan. Senang cerita cukuplah dengan hanya berskandal. Tak payah susah2 nak bercinta. Untuk kawan2 perempuan, saye ingatkan berhati-hatilah selalu. Jangan cepat terpedaya. Jangan terlalu percaya.

Takde sesiape pun yang suke untuk dikecewakan. Saye pun tak suke melihat kawan2 saye kecewa sebab cinta monyet @ cinta nafsu @ cinta haram @ cinta kosong. Bagi saye, kalau hubungan cinta terputus tengah jalan adalah sebab salah dua2 pihak. Saye tak salahkan orang lelaki 100%. Memang tak dapat saye nafikan ada juga lelaki yang kecewa sebab ditinggalkan oleh kekasih hati. Tapi ape yang saye tahu kes camtu tak banyak berlaku.

Ape2 pun entri ni untuk peringatan saye juga. Mohon maaf kalau terkasar bahasa. Hanya pendapat peribadi semata-mata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar